söndag 30 december 2012

Här är man nu ändå i alla fall, till slut: ett  drömmande, längtande, grälande, älskande beteendekluster.

Som i sin sårade fåfänga tänker att det väl ändå var värdigare att vara människa på den gamla goda psykodynamiska tiden. Men det är väl just bara fåfänga, en egokrets som bör brytas å det snaraste...

Ett liv, en vilsen hopsnörd berättelse om blindspår och återvändsgränder. Men i all sin ofärdighet är den berättelsen ändå min. Kanske löjeväckande, men också med en skadskjuten, skamrodnande värdighet trots allt, för att den är till och vill bli till.

För att den är vad jag har av helig, enfaldig mänsklighet.


9 kommentarer:

marmoria sa...

Sista meningen! Ja, alla meningarna. Skönt att se dig igen.

Charlotte sa...

fint skrivet!

disco sa...

bra fint jättefin

saqer sa...

Du gav mig precis lagom med tid att hinna stryka raden "Gud, give oss Anna tillbaka", ur mitt nyårstal;) Tack!!

Älskar texten!

Lillemor sa...

O. Du är tillbaka? Jag gläder mej. Och gläds åt den sista meningen.

Kalle Byx sa...

Gläder mig åt alla meningarna eller jublar snarare.

http://tittelina.blogspot.com sa...

Vackra ord. Gillar.

saqer sa...

Tack själv. Och GNÅ right back at ya!!

foxy sa...

Tyckte om, fint skrivet.